Tehnicianul in hotelarie – Profil profesional

Comentariile sunt închise pentru Tehnicianul in hotelarie – Profil profesional
Tehnicianul in hotelarie – Profil profesional

1. Scurtă prezentare a ocupației
Recepționerul este reprezentantul centrului comunicațional al hotelului. Locul de muncă al recepționerului este desk-ul de recepție, de unde, asemeni unui dirijor aflat la pupitrul său, urmărește și coordonează tot ce se întâmplă în acest spațiu.
Cine este și ce trebuie să facă tehnicianul de hotel? Rolul tehnicianului în hotelărie (recepționerului) este acela de a promova și vinde serviciile hotelului: în primul rând, serviciul de cazare, apoi serviciul de restaurație – acestea fiind serviciile de bază ale unității ospitaliere, dar și serviciile suplimentare, cum ar fi parcarea, piscina, coaforul, centrul spa, spălatul și călcatul lenjeriei clientului, curățatul încălțămintei, rezervarea de bilete pentru mijloacele de transport în comun, pentru manifestări cultural artistice sau sportive, room-service-ul, închirierea de spații pentru reuniuni, conferințe, expoziții etc. El soluționează cererile de rezervare și înregistrează rezervările ferme, pregătește primirea clienților, stabilind diagrama camerelor ocupate și libere, primește oaspeții, le urează bun venit, transmite date legate de cazarea clientului sectoarelor interesate: centrala telefonică, etaj, bar, restaurant etc., gestionează cheile camerelor, preia și transmite sectoarelor interesate doleanțele clienților și comenzile de servicii, asigură securitatea clienților, operează formele de plată acceptate de hotel – în numerar, prin virament, cu cărți de credit, cecuri de călătorie, rezolvă situațiile particulare și reclamațiile clienților, etc.

2. Ce pregătire trebuie să aibă tehnicianul în hotelărie?
Tehnicianul în hotelărie trebuie să fie absolvent de liceu cu bacalaureat și al unui curs de calificare – Tehnician în hotelărie.

3. Tip de curs: curs de calificare de nivel III

4.Durata: cursul are o durată de cinci luni luni, cuprinzând 540 de ore de pregătire

5. Planul de formare cuprinde următoarele module:
Tehnica activității de cazare
Management
Limbă străină
Informatică/programe de gestiune
Marketing. Psihologia consumatorului
Resurse umane
Cunoștințe economice și antreprenoriale
Sănătate și securitate în muncă

6. Cursul cuprinde două părți:
o parte teoretică, cu prezentări la clasă prin metode și mijloace moderne de formare, prezentări în power point, demonstrații, filme, studii de caz, jocuri de rol, dezbateri, suporturi de curs, materiale informative
un stagiu de practică în hotelul în care lucrează cursantul sau într-o altă structură de primire.

7. Evaluare: cursantul este evaluat periodic și, dacă are situația școlară încheiată la toate modulele, poate participa la examenul final

8. Examenul final, desfășurat în prezența unei comisii ANC (CNFPA) cuprinde 2 probe:
un test teoretic cuprinzând toată problematica prezentată la curs
o probă practică, constând în simularea unei activități practice trecute pe biletul de examen.

9. Obținerea Certificatului de calificare:
Absolvirea cursului și reușita la examenul final se concretizează printr-un CERTIFICAT DE CALIFICARE, însoțit de suplimentul descriptiv al competențelor dobândite, certificat ANC cu recunoaștere la nivel național și european.