Despre coaching

Comentariile sunt închise pentru Despre coaching

COACHING – Este o activitate din ce in ce mai frecventa in cadrul intreprinderilor care isi propune sa urmareasca evolutia carierei resurselor umane. Coaching-ul este un proces de consiliere in legatura cu profesionalitatea si este considerat un sfat personal oferit de catre un consilier de coaching unui muncitor si/sau profesionist, cu scopul de a permite si sprijini dezvoltarea competentelor si a carierei. Este vorba despre o actiune care poate asuma diferite forme de consiliere si formare. Obiectivele pe care si le propune activitatea de coaching sunt numeroase: dezvoltarea competentelor, analizarea proceselor de luare de decizii si comunicare, procesarea emotiilor, gestionarea productiva a stresului, reformularea misiunii personale etc.

Coaching-ul este considerat o activitate de facilitare care, bazandu-se pe anumite faze, permite unei persoane sau unui grup de persoane urmatoarele:

  • Dobandirea unei viziuni mai clare a obiectivelor de prestatie si a asteptarilor in contextul organizational
  • O constientizare majora a propriilor competente
  • Dobandirea capacitatii de a face fata sarcinilor necesare pentru atingerea obiectivelor profesionale
  • Obtinerea resurselor pentru dezvoltarea propriilor competente in scopul atingerii obiectivelor propuse
  • Consolidarea autostimei si increderii in sine
  • Extinderea si consolidarea empowerment-ului necesar pentru atingerea obiectivelor
  • Obtinerea automotivatiei necesare pentru a se implica cat mai bine in atingerea obiectivelor profesionale.

COACH-ul este un antrenor care ajuta muncitorul si/sau profesionistul sa obtina o performanta de excelenta.

Este un profesionist care acorda suport persoanelor in mediul profesional, de obicei un consilier extern care nu face parte din intreprindere. Cunoaste bine organizarea intreprinderii, dar si dinamicile si modul de a se comporta al unei persoane.

OBIECTIVE SI CONTINUT

Coaching-ul este o metodologie care faciliteaza dezvoltarea si consolidarea competentelor unui muncitor si/sau profesionist, cu scopul de a obtine o performanta mai eficace si mai competitiva in cadrul intreprinderii.

Coach-ul se concentreaza pe competentele transversale ale persoanei Coachee (deci nu neaparat pe competentele tehnice). In cadrul relatiei de incredere intre Coach si Coachee se stabilesc obiective si actiuni specifice care isi propun atingerea si obtinerea acestor obiective.

INSTRUMENTE

Raport, ascultare activa, tehnica intrebarilor, feedback, stabilirea de obiective motivante, stabilirea unui plan de actiune.

Aceste instrumente ajuta persoana in procesul de constientizare si luare de decizii cu privire la un obiectiv concret.

CONTEXTE

Interventia de Coaching poate fi aplicata in diferite situatii, cum ar fi schimbarea de rol in cadrul intreprinderii (orizontala sau verticala), intrarea intr-o noua intreprindere, asumarea unor roluri complexe, gestionarea situatiilor de conflict, pasajul generational sau momentele critice ale carierei.

ROLURI SI REPONSABILITATI

Coach-ul este ghidul si responsabilul procesului de obtinere a rezultatelor si de verificare a acestora. Trebuie sa asigure confidentialitatea informatiilor.

Coachee-ul trebuie sa aiba un raport privilegiat cu Coach-ul, sa aiba o motivatie puternica de a creste si de a atinge obiective noi, de a demonstra disponibilitatea de a se implica si dorinta de a experimenta noi comportamente, implicandu-se in actiuni concrete pentru atingerea obiectivelor stabilite.

DURATA

Are o durata maxima de 6/8 luni de-a lungul carora va avea loc o serie de intalniri, “vis a vis” (de durata de 2 ore) sau prin telefon (de durata de 60/90 minute).