Ce greseli sa evitam in redactarea unui CV

Comentariile sunt închise pentru Ce greseli sa evitam in redactarea unui CV
  • CUM TREBUIE SA FIE REDACTAT UN CV

CV-ul este “biletul de vizita” al persoanei care se afla in cautarea unui loc de munca. Un CV de calitate trebuie sa fie:

  • Clar, ordonat, cu paragrafe evidentiate si fraze cu caracter aldin;
  • Precis, corect, fara greseli de ortografie sau gramatica;
  • Usor de inteles, succint, care sa incurajeze citirea si sa atraga atentia, direct, in prima persoana;
  • Personalizat in functie de intreprinderea/institutia careia se adreseaza candidatul si in functie de postul oferit;
  • Formatat in mod simplu si clar, ajutand cititorul sa gaseasca in mod rapid informatiile pe care le cauta si subliniind informatiile care vrem sa le noteze la prima vedere.
  • CE TREBUIE SA CONTINA
  • Informatii personale: pozitionati informatiile de contact in partea de sus stanga a paginii: nume si prenume, adresa (resedinta/domiciliu), numar de telefon si/sau celular, adresa e-mail.
  • Experienta profesionala. In cazul primei angajari se recomanda ca formarea sa fie trecuta in prim-plan, iar in celelate cazuri experienta profesionala trebuie indicata in prima parte a CV-ului.
  • Experiente formative. Indicati titlurile cursurilor de formare si specializare: formare profesionala, specializari si cursuri, dar si certificate, autorizari sau atestate.
  • Titlu de studiu: formarea universitara (titlurile dobandite si data de obtinere, titlul lucrarii de licenta si profesorul) si diploma de bacalaureat (titlu, institut, data obtinerii si nota).
  • Competente lingvistice si informatice. Se vor indica competentele la nivel mediu, limbile straine si cunostinta programelor de informatica.
  • Activitati extraprofesionale si interese.
  • Sectiunea “Altele”: se vor indica toate informatiile care nu reintra in categoriile precedente, atat personale cat si profesionale, care imbogatesc CV-ul.
  • Nu uitati sa autorizati tratamentul datelor cu caracter personal in conformitate cu decretul de lege 196/03.
  • CE NU TREBUIE FACUT IN REDACTAREA UNUI CV
  • Nu va incredeti prea mult in corectorul ortografic electronic.
  • Nu va candidati pentru locuri de munca pentru care nu aveti calificarea adecvata.
  • Nu povestiti prea multe.
  • Nu folositi un limbaj prea tehnic, aulic sau colocvial.
  • Nu trimiteti acelasi CV (sau scrisoare de intentie) pentru orice oferta.
  • Nu mintiti. Daca ati avut parte de o experienta negativa, este preferabil sa o omiteti decat sa indicati lucruri false.
  • Nu exagerati cu creativitatea. CV-ul trebuie sa aiba un aspect sobru si profesional, sa fie printat pe hartie alba, cu caractere negre si in format usor de citit.
  • Nu indicati experientele irelevante.
  • Nu indicati o adresa e-mail neprofesionala. Adresa e-mail trebuie sa fie reprezentativa si usor de asociat cu proprietarul ei.
  • Nu indicati informatii despre viata privata, doar in cazul in care sunt cerute in anunt.
  • Nu atasati o poza nepotrivita.
  • Nu trimiteti CV-ul in bloc. Personalizati intotdeauna candidaturile pe care le trimiteti.
  • Nu trimiteti CV-ul utilizand mai multe canale (personal, prin e-mail, fax, posta). Cel care va primi CV-ul de mai multe ori va avea impresia ca sunteti nepoliticos sau nesigur.
  • CE FORMAT SA ALEGETI
  • Daca va adresati unei intreprinderi locale de mici dimensiuni este preferabil un format traditional si simplu, care sa evidentieze parcursul si obiectivele personale in mod simplu.
  • Daca candidatura este adresata unei intreprinderi de mari dimensiuni sau daca doriti sa aveti o experienta in strainatate, se recomanda un format european: CV-ul Europass iti permite sa subliniezi (chiar si direct in limba straina de destinatie) competentele relationale, organizatorice, artistice dobandite de-a lungul istoriei voastre formative si profesionale.